Konsten att göra bort sig

Idag var minst sagt en knepig dag på jobbet...strömmar av kunder kom lite då och då men det var endel lugna perioder vilket innebar att jag fick fortsätta på min lilla projektor-sektion...snart är den klar. Synd bara att de projektorer jag hade hemma såldes igår! Så nu har jag bara en duk...

Annars blev det tokstrul vid lunchtid då visst chefen och en av lagerkillarna bestämde sig för att åka iväg för att handla lite olika saker. Visade sig också att två andra satt på lunch så där stod jag och frida o försökte så gott som vi kunde. Kanon. Bra planerat boyz att dra iväg under lunchtid. Tur att det inte blev någon chockvåg av kunder.

Senare på eftermiddagen gjorde jag det klassiska konststycket att göra bort mig. Det var en kund som hade lämnat tillbaka en digital blodtrycksmätare...allt lugnt, vi provade den o checkade blodtrycket. Soft. Frida provade också. Hon fick bara EE. Error alltså. Provade 3 gånger till. Samma sak. Vi andra provade igen. Funkade. Hon provade igen. EE igen.

Slutade med att vi började prata i banor om dåligt med blod och på något hemskt knepigt vis lyckades jag få ur mig att om man nu var i födningsbanor och skulle få en blödning så kunde det gå hemskt illa. Typ dö.

Smart smart.

Snacka om att göra bort sig.

Sorry borry!

Man kanske får ta med en påse bullar o en film imorn eller nåt.

I övrigt har jag faktiskt fått min första lön.

Inte mycket kvar nu efter mobilköp (G900!), dyra kablar, lurar, minneskort, rakapparat mm. Fotade faktiskt med kameran i mobben men på nåt lurt sätt vill visst inte kabeln latcha med datorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback