08 dagar kvar...

Jahopp, då har operalegenden Pavarotti avlidit vid 71 års ålder pga. hans omfattande cancersjukdom, tragiskt tragiskt...antagligen ingen som missat det but still, det är en stor förlust.

Och du Ein, låter fint att man kanske får lägga upp ett önskemål...någon fisk är jag iaf. inte sugen på!
Fortfarande less på fisk efter Härnösand och lär nog inte bli sugen på det om en vecka heller...men lite tacos kanske? ;)

Råkade bi lite sent igår också, så farsan kom hem vid 11.30 o väckte mig, sicken fräckis...
Idag har jag suttit endel vid mailen och hållt på och avskriva nyhetsbrev, så man inte sitter där när man väl får tag på en dator i Honduras och får sitta o rensa mail det första man gör...sen har jag plockat fram mina skor och även provat dom så alla passar (sicken tur att man inte har lika många par som en viss malin...) och ska nu prova mina skjortor o se om det är någon som man kan ta med sig om nu något skulle hända därnere så man måste ta på sig något mindre vardagligt...!

Har även fått veta att den stora frågan rörande ekonomin från PMU som varit lite otydlig kanske har löst sig ty Jan har nu fått info om den och jag kommer få veta mer om den vilken sekund som helst, känns finemang.

Sen har jag fått tillbaka mailet som jag skickade tll resebyrån o allt verkar vara i sin ordning, jag frågade bland annat vad bagagevikten innebar när det stod Piece Concept 2x23 kg plus handbagage 6 kg och det innebar helt enkelt att man får ha två väskor á 23kg plus ett handbagage på 6 kg, 52 kg sammanlagt alltså.
Nästan lika mycket som man själv väger ju, sjukast.

Skönt att vi slipper åka till Sundsvall o fixa valutan, nu när lempiran inte går att få tag på i svedala så kan vi ju lika gärna fixa dollarn och punden här i Hudik på el sparbanco, det hade vi förövrigt tänkt göra imorgon...tror jag!
Eftersom man bara kommer vara i London runt dryga 4 timmar så kanske man inte behöver växla in så himla mycket av den valutan, men dollarn kan ju vara bra att ha lite mer av...både för att man är i USA nästan ett dygn plus att man kanske vill fixa lempira ganska omgående när man väl anländer i det omtalade landet...

Så imorn alltså är det valutan och självklart den omtalade säcken som står på schemat, plus lite annat småfix.
Nu ska jag kika om det finns någon vettig skjorta i garderoben...undrar om jag hade nåt annat på schemat idag också...svårt att hålla koll på allting!
Kom ju på att marknan börjar imorn också...jobbigt, kanske man tar en kik på kvällen, men annars hade man ju tänkt ta en rutt på lördag istället...får se vad tiden säger.

Hörs imorn! (egentligen borde jag blogga vid 07.10 imorn för då är det prick en vecka kvar till avgång, men vem orkar gå upp då? nee just det! speciellt inte med tanke på att bioshock alltid gör så att man inte lägger sig förrens småtimmarna...!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback