03 dagar kvar...

Fett coolt, 19 unika besökare igår, partyyyyy!!

Hitta Nemo snodde den andra grannen joel, du vet det där huset...ja DET huset!
Evil grannar, hoppas inte de nya är lika evil...

Oooh tack för det tipset syster, har faktiskt inte tänkt på öronproppar öht., det måste fixas!
Gröna faran är bara förnamnet...

Igår ja...filmerna blev uppstyrda...besökte jobbet också (jag förstår inte, blir de aldrig klara med bygget där nångång? hammer hammer hammer...men av någon aledning blev jag kvar 3 timmar ändå...skyller på kollegerna givetvis!).
Och jag tog även itu med överföringen av korten.
Det tog dock mycket längre tid än vad jag hade räknat med så jag blev faktiskt klar med det först nu...[blush]
Men jag skyller på att det var mycket kort (det var det faktiskt...).
Men nu är alla minneskort tömda så nu får man la plats med en 1000 bilder i högsta upplösningen...very nice! som Borat skulle sagt...

På kvällen så skulle jag och Tobbelina kika på The Host (HD givetvis!), hört så mycket blandat om den så jag blev tvungen att inhandla den via Axel.
Hursomheslt var allt frid o fröjd, vi hade köpte candy på tjorrepirren o även sodat lite, filmen gick igång med sin reklam men sen när man skulle trycka på Ok-knappen för Play Movie kom status code : c667000b fram...jahopp tänkte vi, kanske var nåt damm på skivan eller nåt sånt så vi försökte igen...igen och igen...och igen...men det funkade ju givetvis inte!
Störigt värre, vi började fundera på hur vi skulle göra o bestämde oss för att koppla upp oss till kexboxens Live-tjänst och hämta de automatiska uppdateringarna, kanske var någon ny uppdatering som behövdes.
Detta var dock en procedur som hette duga eftersom vi var tvungen att koppla in xboxen till bredbandsjacket som är på nedervåningen...plus att vi behövde en tv som ska stå där...men det gjorde den inte!
Men den fanns ute i förrådet (min gamla hederliga 14 tummare med inbyggd VHS...förövrigt brukar den där VHSen alltid vara väldigt hungrig när man förr om åren kikade på VHS ty han tuggade sönder många kära filmer...!) så vi plockade in den och kopplade in xboxen in i tvn...och fick ljud men ingen bild!
Störigt men då kom vi på att kexboxen var ju inställd på 1080p o självklart kan ju inte den tvn visa någon bild i den upplösningen så vi fick helt enkelt gå upp till min tv o styra upp det hela...det gjorde vi o ställde in den till lägsta upplösningen...nämligen 480p för det borde den klara av...men icke sa nicke!
Vilken soppa...så då bad jag farsan att få låna Samsung 26" som vi har på nedervåningen (vägrade hämta tjockis 32" uppe på övervåningen som väger 60kg...) vilket vi fick och äntligen fick vi bild (o ljud!) så vi kunde hämta de där automatiska uppdateringarna.
Allting var frid o fröjd o nu var vi bombsäkra på att det skulle funka så vi satte igång filmen som vanligt...men gissa vad som hände?
Jovisst, status code c667000b!!
Arghhh sa vi, gav upp och kikade på Bourne Identity istället, den funkade iaf. klockrent motför skiten The Host, filmen suger säkert getpung också, så det kanske löste sig till det bättre ändå???

På grund av The Host så lyckades man dock inte hålla vad man lovat sig själv att lägga sig tidigare utan klockan blev väl strax före 1 innan sängen så sitt...
Packningen blev något lidande också så nu är det raktefart som gäller!

Ska besöka banken idag hade jag tänkt så jag får min personliga kod till det nya bankkortet, sen bara måste jag kopiera passet, important shit så därför får dagens urbota knepiga text sluta här.

Tack för mig, leverpastej.

Kommentarer
Postat av: maken

Själv har jag sparkat igång 14-tumaren och kollat på Dr House(stereoljud givetvis!) på fyran!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback