16 dagar kvar...

Jepp, 17 dagar kvar...imorgon är det 16...trott på gröne!
Den 14:e September bär det alltså av för undertecknad till Honduras, bort från trygga Sverige och till ett land som jag inte vet ett smack om!
Sjukt spännande.
Så spännande att jag måste blogga om det.
Sjukt.

Iaf. så hade jag tänkt blogga någon rad per dag fram tills dagen innan avfärd då resedagboken tar över...blir borta minimum 6 månader sen (om inget förutsett händer), trivs jag så stannar jag nog ett år (vilket ni säkert hoppas på, för det innebär att ni slipper läsa denna eländiga blogg under den tiden...)

Resan ser iaf. som följer... :

Hudiksvall, Norrland - Uppsala, Nånting (13:e, sover över hos syster Elin eftersom planet går så tidigt på morgonen den 14:e! Tack syster!)
Uppsala, Nånting - Arlanda, Stockholm (14:e, sista bilresan i Sverige för i år?)
Arlanda, Stockholm - London, Heathrow (14:e, stopp i 3-4 timmar)
London, Heathrow - Miami International (14:e, stopp i 12 timmar)
Miami International - Tegucigalpa, Honduras (15:e, nationaldagen!)
Tegucigalpa - ???? (15:e, vet inte vart jag ska eller vilket färdmedel vi åker till min slutgiltiga destination, spännande! :D)

Är det inte spännande?

Idag har jag iaf. hunnit med en hel del tycker jag trots att det bara är lunchtid.
Har fixat iordning maillistorna, har kollat upp den hondurianska valutan och vad den står i (100 SEK = 275 HNL ungefär), har donat med filmlistorna, har skrivit ner frågor så jag är förberedd ikväll när jag träffar Jan, styrt upp räkningarna så det är klart och läst på lite om Honduras.

I eftermiddag blir det att sätta sig ner med frågorna lite mera så det blir någon struktur ikväll så jag vet att jag får svar på allt jag behöver veta, för nu börjar det närma sig...sakta men säkert!

Nu får det bli lite lunch(KORV! trött på all eländig fisk som vi fick i Härnösand...gör de inget annat än fiskar där eller? Inte undra på att staden var död när folk bara fiskar hela tiden!) och 24.

Vi hörs väl imorn...om jag kommer ihåg det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback