Lite ny information om Wii

Var några dagar sen jag uppdaterade bloggen med lite nya spelnyheter, så det är väl dags igen då.
Eftersom jag har lite strul med datorn (hanverkar tycka det är roligt at tlåsa sig titt som tätt) så tar jag nyheterna en i taget, och inte som jag brukar göra, dvs. ta alla nyheter i ett och samma blogg-inlägg.

Först ut har vi lite ny information om Wii, allting taget från
The-MagicBox.
Vad vi kan konstatera är att Nintendos president, Satoru Iwata bekräftade att man man kommer utannonsera releasedatumet och det officiella priset för konsolen under September i år, vad man kan få ut av det är att konsolen antagligen kommer att släppas någon gång under vintern.

Satoru Iwata sa också att han tror starkt på Wii och försäljningen av Wii kommer kunna mäta sig med Playstation 3 och XBOX 360 worldwide.
Han nämnde också att mjukvaran för Wii Virtual Console kommer att kosta mellan 500 till 1000 yen, vilket är mellan 4.4 till 8.8 amerikanska dollar.
Antagligen blir NES-titlarna billigast (hamnar nog vid 4 dollar strecket) och N64-titlarna dyrast.
Iwata nämnde också att man planerar att sälja helt nya titlar genom Virtual Console också.

Och sist men inte minst har man utannonserat Pokémon Battle Revolution till Wii, vilket ska tillhöra Pokémon Stadium\Colosseum-serien.
Man ska också kunna sammankoppla Wii-spelet tillsammans med DS-versionen av Pokemon Pearl & Diamond  via Wi-fi.
Pokémon Battle Revolution förväntas släppas i Japan innan årets slut.

81695-55

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback