VM är över

Då var det 31 dagar långa Fotbolls-VMet i Tyskland 2006 över.
Vi har fått sett många matcher men mindre mål än vad jag hade förväntat mig.
Årets VM har varit om jag får säga det själv lite av en besvikelse.
Vi har inte haft några riktiga kanonmatcher och det har inte varit några uppstickare som riktigt har överraskat.
Förvisso gick Frankrike till final som var lite otippat efter att de var nära att åka ut i gruppen, men de är fortfarande ens tor fotbollsnation som man aldrig kan riktigt räkna bort.
Hur de tog sig till final kan man dock diskutera...men det har jag ju skrivit om under deras tidigare matcher så det känns onödigt att ta upp igen.
Det var dock ett trevligt VM, men jag hade som sagt hoppats på lite sötrre målfester och kanonmatcher, något som uteblev.
Sen kanske besvikelsen ligger över mig på grund av att alla mina lag åkte ut så tidigt i slutspelet...vem vet.

Hursomhelst så lägger vi detta VM bakom oss nu och siktar in oss på EM i Schweiz och Österrike som äger rum om två år, det vill säga 2008.
Efter det är det bara att blicka framåt mot VM i Sydafrika år 2010, undrar hur det går då?

Jag tackar i alla för mig från årets största sporthändelse, nu är det dags att återgå till det vanliga bloggandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback