See you on the other side

Inatt tog min kära Farfar sitt pickpack och sa sitt. Jag och mina föräldrar hade ätit middag hos Farmor och Farfar efter vår långa resa från Malmö efter att ha varit på en kusins bröllop, det blev en god middag som alltid. Farmor var ovanligt pigg och även Farfar såg hyffsat pigg ut trots hans värk i axeln och armen. Efter att vi hade ätit och tagit efterrätt tog vi och tackade för oss och åkte hem. Vi hade ingen aning om något. När vi kommer hem ringer telefonen och Fars bror säger att Farfar har åkt in på akuten pga. en bristning i magen. Helt sjukt. 3 timmar tidigare så kramade jag om honom och allting verkade vara frid och fröjd.
Och nu runt klockan 3 imorse så orkade inte hjärtat med trots en lyckad operation.
Ändå in i det sista hade Farfar planer, han hade tänkt köpa potatis på PrisExtra till veckan eftersom den var billigare där än på Coop, och han hade tänkt köpa surströmming till veckan också, men då på Coop eftersom de var 8 kronor billigare på den än PrisExtra. Men han sa att den skulle han låta stå tills han hade varit hos doktorn och fått godkända prover.
Livet är skört och det kan gå snabbt. Jag saknar dig redan Farfar.
Hur kommer det gå med Keno och Stryktipset nu ?
Och stackars Farmor, hur ska man kunna hämta sig från något som detta ?
See you on the other side.
Farfar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback