Malta!

Sakta men säkert återvänder livet här på Hudiksvägen, trots det gråa, det trista och det kyliga vädret! Jag tog en liten avstickare till Malta alltså, with no one knowing typ. Rena impulsresan, var bara tvungen att komma bort. Bort från jobb. Bort från Sverige. Hell, jag har ju typ redan nu varit hemma en 7 månader sen jag kom tillbaka från centroamerica. Sjukt länge det. Lätt att göra sig bekväm. O det funkar ju inte. Resa is teh shiet.

Bort kom jag hursomhelst. Snabbt gick det. Dryga veckan innan jag stack visste jag inte ens vart jag skulle åka. Men det blev Malta alltså. Farsan som föreslog faktiskt. Hade jag inte tänkt på för fem öre innan. Men det var en bra idé, med tanke på att jag faktiskt hade Jos som bor där på ön.

En vecka var jag borta alltså, stack den 30e Okt. o back in Sweden den 7e November.
Det var en...spännande resa.
Kul o se Malta, aldrig varit där tidigare. Trevligt o träffa Jos också, se hur hon har det, hur hon bor etc. Nice nice. Fika, äta mat, 20 grader ute (trots molnigt) etc. var inte helt tokigt.

Skönt o komma bort från den gigantiska (haha...) vardagen!

Något jag dock inte hade räknat med var stenhårda sängar o kuddar på hotellet...och den där magsjukan som på måndagsnatten den 3e Nov. och som försvann söndagen den 9e Nov.!!!

Men men,shit happens, får väl skylla mig själv att jag köpte den där salami-mackan från den där evil körvkiosken!

I överlag en trevlig resa faktiskt, visst magsjuka var sådär kul o hårda sängar o kuddar var väl no 9th wonders, o sen att flyget hem var försenat med 12 timmar var väl också en letdown men annars som sades en kulig kulig resa! Skönt o komma bort som sagt, o skönt o träffa en person som inte är lika sura som resten av oss ;)

Men nu är man back, finanskrisen i fokus på jobbet (vart är kunderna????) och ugly mines. Vad göra...jaja, bara o blicka framåt mot the asia-resa i vår...längtar så sjukt mycke!!!

Insåg också att Jos är lik Claire från Heroes nu när jag kom hem, men hon vägrar visst erkänna...typiskt!

Ps. Ja det är samma jättecoola bilder som på facebook! Ds.


Ekan når nya höjder


Best picture evah!


Det är ju en ö. Trots allt.


Splash.



First evening in Malta.

mm.
Bye Malta.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback