11 dagar kvar...

Jahopp, ny vecka innebär definitivt nya utmaningar, speciellt nu när det är näst sista veckan innan avfärd.
Inte nu på fredag men nästa fredag = hasta la vista Suecia!

Spanskan ja...ikväll skall ju samtalet äga rum om allt går som det ska denna gång, men som jag anade så har jag inte hunnit förberett ett dugg pga. att man hamnade efter med allt annat.
Så undrar hur det går, man skulle ju nästan spela in samtalet bara för kul skull...

Idag har jag iaf. hängt med farmor och farfar på diverse butiker och handlat lite olika saker inför resan...var på ÖB, Dollarstores, Lidl m.m.
Lyckades faktiskt hitta endel vettiga pryttlar inför resan tycker jag... :


image140

 
Okej jag erkänner, glassen (ej med på bild), trocaderon (det var 3 st...) och kolasåsen är väl inte direkt för resan men allt annat är det!
Följande är handlat :

Plånbok - Limited Edition! :D Extra plånka, ska ha med den som man kan ge om man blir rånad så man slipper bli av med alla stålar$ i samma veva.
Tandpetare - Skitbra o ha!
Ficklampa  - Givet o ha med sig, extra batterier köpte jag också!
Keps - Fick tyst på morsan! Slipper man tjatet om att jag kommer bränna sönder huvudet iaf. Kan ju faktiskt vara ganska vettigt om man ska arbeta när det är 35-40 grader i skuggan...
Utetermometer - Givet! Vill ju veta hur varmt\kallt det är därborta!
Ryggsäck - Lugn syrror, det är bara för handbagaget, det blir Haglöfs för det stora bagaget ;) Riktig vettig rygga faktiskt med rullhjul och teleskophandtag! Kan jag ha det riktiga bagaget på ryggen och gå med handbagaget som vilken pensionär som helst, teh status...

Det var väl det, fick faktiskt en hel del uträttat tycker jag.
På eftermiddagen har vi varit ute i stugan (tredje dagen i rad...sjukt!) och käkat varmkorv med bröd, hur gott som helst.
Och självklart glass med kolasås.
Mums.

Vi får se om jag vågar blogga imorn, jag har ju trots allt teh horror samtal ikväll.
Sen har vi bara mötet på söndag då jag ska berätta vart jag ska och vad jag ska göra, SOM OM JAG INTE HAR GJORT DET TILLRÄCKLIGT!!
Kan de där fraserna utantill nu efter Sida-kursen känns det som...robot som går på repeat lär det låta som...
Jaja, vi tar väl en dag i taget.

Marknan till helgen också, och som tradition började det regna idag och som nog lär hålla i sig precis över helgen...trevlisch trevlisch.

Peace ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback