10 dagar kvar...

Jag förstår att ni sitter här med all spänning (även fast statistiken visar att det är bara jag som varit inne på bloggen idag...!) över hur samtalet gick igår, men det var inte så spännande faktiskt...vi ringde, jag pratade spanska som om det var mitt första språk, använde preteritum, presens, imperfekt etc. helt perfekt...
ja drömma kan man ju alltid ;)

Om sanningen ska fram så var jag hur nervös som helst och efter samtalet var tröjan jag hade på mig helt blöt av svett...
Men det blev inga pinsamheter iaf.!
Vet ni varför?
Jag sa ingenting!
Hah!

Det började hursomhelst med att Jan ringde upp mig...vi skulle ha det som ett 3:e partssamtal, så Ramon (som kommer från Mexiko ursprungligen men som har bott i Sverige länge och kan flytande svenska) jag och Reina (som är en av de som jobbar för organisationen därnere) skulle kunna höra och prata samtidigt men det roliga var att det numret Jan hade fått gick till en hälsocentral i Honduras :D
Då vet man att det finns såna iaf.!
Var skitkul faktiskt!

Hursomhelst så provade vi med ett annat nummer och efter mycket om och men kom vi fram (men med otroligt dålig signal, hörde knappt vad Reina sa!) och Ramon började prata på.
Men då kan vi till fasen då Ramon undrade om jag hade några frågor...
Jag svarade ungefär såhär : eeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhh...heh nee nee...eller jo kanske...kan jag säga det på svenska så översätter du? :D

Samtalet fortlöpte iaf. och nu i efterhand känns det skitbra, visst jag pratade ingen spanska (förutom att jag sa gracias och si några gånger...) men det kändes riktigt bra att få höra en konversation mellan två som pratade spanska och har det som första språk, förstod det mesta (av det jag hörde), det är pratet som det är sämre med...

Fick hursomhelst veta att jag kommer bo med en familj i ett hus (ja...casa sa Reina iaf., inte för att det är världens pampigaste hus men man får förhoppningsvis tak över huvet iaf.) och att antingen Reina eller Dilia kommer möta mig på flygplatsen när jag kommer till Tegucigalpa.
Klockrent, kändes bra att få höra en röst därifrån också.

Efter samtalet försökte jag varva ner o kikade på 24, o efter det vid 23-slaget gick jag in på rummet och satte mig ner med Bioshock till XB360, det var aplänge sen jag spelade ett nytt spel och suget har ju inte alls varit direkt stort på flera år, men jag är glad att jag införskaffade Bioshock, sjukt bra och creepy lir, satt på helspänn hela tiden och rätt som det var när jag kikade på klockan visade den 03.12, så ni som har en 360 eller en vettig PC, se till att skaffa liret omedelbart, sjukt bra! (och rent sinnessjukt sjukt psychosjukt är det också!).
Stämningen och musiken gör att Silent Hill-liren känns som ett stort fett skämt.
Apcool undervattensstad!

Jaja, idag är det iaf. bara tio ynka dagar kvar och tiden börjar verkligen rinna iväg...
Sov till strax efter 12 idag, sen har farsan och jag gjort en vända på stan.
Var in på banken o fixade ett till Visa så nu har jag dubletter ifall nåt skulle hända därborta (eller ja...vi har beställt ett, tar ungefär fem bankdagar innan jag får det...).
Vi frågade även om valuta men med min tur så hade de självklart bara de vanliga valutorna och kunde inte beställa hem lempira.
Så vi får åka upp till Forex i Sundsvall och fixa lempiran...fixar dollar och pund samtidigt också så man bara får en avgift.
Sen har jag handlat lite mer strumpor o kallingar, kan vara bra o ha.
Gjorde även en vända på Apoteket o köpte alvedon, solskyddsfaktor, mygga, lotion med mera.
Nu är det faktiskt inte så hemskt mycket mer som skall handlas, det är väl lite plåster o sånt o kanske nåt till klädesplagg men sen är det nog klart.
Ja förutom säcken som skall köpas i slutet av veckan då givetivs.

Det var väl det jag hade att rapportera idag, hörs imöra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback