07 dagar kvar...

Jahopp, då var det fredag då, veckan har bara sprungit iväg!
Och nästa fredag så smäller det...och på tal om smällar så det knallarnas dag idag ty marknan öppnar om några timmar...gör nog en liten snabb runda o köper lite remmar :P

Ja, 7 ynka dagar kvar alltså...eller nee det är ju inte ens det eftersom flyget lyfter klöcka 07.10 på morgonen, med andra ord är det bara 6 dagar och 17 timmar kvar typ...ja resfebern har börjat tilltagit!

Idag har det varit jobbigt, kom i säng vid 00.30 men farsan fick ju för sig att vi tvunget måste göra valuta-tjoffsan innan lunch (han sa att jag kunde stiga upp 8 så kunde vi vara där vid 10! pffft nån måtta får det vara sa jag och  förhandlade till mig 11 iaf...)

Hursomhelst så vaknade jag av min mobil 10.15 (eller ja...jag vaknade av någon mupp som ringde vid 08.51 och sökte efter farsan...sa att han hade tagit numret från nummerupplysningen...VILKEN ÖVERRASKNING!).
För er som inte vet så står det hela mitt namn där inkl. mellannamn, dvs. Marthin Per Gunnar och självklart tror folk som ska ringa farsan att det är hans nummer (han heter Gunnar) och då ringer de mig hela tiden...muhahaha man kanske ska svara när man är i Honduras så dom får värsta feta teleräkningarna...[evil laugh]

När jag klev upp så skulle jag fixa överföringen så jag hade pengar på kortet för valutan and guess what? Tekniska störningar på internetbanken! Yippie-ki-yay mo...
Sket i det o satte mig på farfars turbocykel utan luft i däckena och anlände klockan 10.59 på farsans kontor, en minut tillgodo!
Hursomhelst löste det sig ändå trots att jag inte lyckades med överföringen (trots att jag glömde dosan OCH passet! måste vara min charm...), vi fixade det inne på banken istället, så nu sitter jag här med 250 fina $$$-sedlar och känner mig nästan lite smått patriotisk...nästan som Bauer.

Var på Apoteket o köpte det sista också, dvs. tandkräm, tandborstar (ja...soft givetvis!), plåster,savetter, hydrokortison, febertermometer och skavsårsplåster...lilla mycket man handlat på apoteket alltså...nu får det vara nog!

Var inne på Bokia också och beställde Lonely Planet's bok om Honduras, ska få den till veckan...så nu är det bara ryggan kvar att köpa som vi ska styra upp ikväll, sen tror jag att allting är inhandlat! (tror med stora frågetecken ???)

Hade förresten ställt in mig på att äta den hett efterlängtade exotica med bea på Amandas, men det ville ju inte Far så vi åt nån fläskfilegryta med ris uppe på Högliden istället...inte helt pjåkigt men en exotica skulle suttit fint den också...MYCKET FINT.

Sen har vi varit runt och kollat på två Jeep-modeller (Suzuki o sitt-o-träng...), undrar om han bestämt sig sen när man kommer hem igen...

Aja, Far fick ju också för sig att vi skulle städa huset innan Mor anländer så hon slipper vara lika hysterisk som hon varit de senaste dagarna så vi ska väl försöka styra upp det nu...vi höres väl imorn kära få men modiga läsare!

Baj baj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback