13 dagar kvar...

Det är lördag kväll och enligt mitt lilla schema skulle jag ha kommit ganska långt vid det här laget...samtalet med Honduras skulle varit över för cirkus ett dygn sen och pinsamheterna kanske skulle ha börjat lagt sig plus att jag skulle varit en res-ryggsäck rikare...se hur det gick!

Samtalet blev uppskjutet till måndag kväll också.

Och resryggan...som planerat gick jag, mina föräldrar (och farmor o farfar) på stan efter någon rygga.
Fann en 65 liters (Haglöfs syrror...) som jag tyckte satt rätt så bra och såg ut som en rejäl rygga.
Men 65 liter var väl lite där på gränsen, vi hade tänkt satsa på en 70-75 liters iaf.
Snabbt besultat gick vi över till Team Sportia och kikade vad dom hade, och de hade en 75 liters (egentligen en 75-90, 75 för själva packningen och sen 15 för alla sidofack) Haglöfs som jag tyckte såg riktigt rejäl ut, superskön och satt tokbra.
Aluminium-höfter som var sjukt mycket bättre och som satt ordentligt jämfört med den de hade på Intersport.

Det lilla kruxet var att den inte hade den här öppningen i mitten som mina kära syrror hade impräntat i morsans skalle att det var ett måste, så så for jag sa något positivt om väskan så tjötade hon om just det, jag började undra om hon hade förvändlats till en robot som gick på repeat...
Så som vanligt fick hon sin vilja igenom och tjejen på Team Sportia fick beställa hem en 75 liters Oxy-Haglöfs ryggsäck som hade just den där öppningen, sen att själva väskan inte alls satt lika bra som den som fanns inne spelade mindre roll för mor, det är ju öppningen så man kan komma åt all packning som är det viktigaste! (Det var alltså samma säck som de hade på Intersport fast 10 liter mer).

Så den väskan kommer komma hem på Torsdag-Fredag och då ska jag bestämma mig för vilken jag ska ha (ja eller morsan bestämmer väl...) så det lär väl bli den vi beställde hem, även fast den sög apa jämfört med den jag ville ha.
Känns ju skitbra, speciellt med tanke på att vi köper väskan på fredagen och den ska vara färdigpackad onsdagen veckan efter.

Tack systrar! ;)

(Ja jag är lite irriterad, väskan som vi beställde kommer säkert bli kanon den också, men jag hade verkligen velat haft en säck idag så man slapp bli tokstressad över det också...)

Sen skulle jag ha lite gjort ganska mycket småsaker idag som jag inte hunnit med, vilket gör att man nu ligger fett efter = morgondagen har man mycket att göra...
Varför jag inte gjort de sakerna =
Vi var ute i stugan och gjorde inte ett skit.

Vilken toppendag!

Kommentarer
Postat av: syster 2

ojojoj det var inte meningen. hälsa mamma att facket i mitten inte är så bra. allt är så hårt packet att det är ganska svårt att få ut något. och sen går det inte att få in det igen... jaja det blir säkert bra. inte vara bitter nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback