Once upon a time I had an appendix...

And a fine morning to you!
Regnet slår som spön i backen, så varför inte sitta inne och blogga lite ?
Som rubriken antyder ska dagens ämne handla om när jag opererade bort min blindtarm, många har läst den på tex. Gamer och Loading, men för er som har missat den så har ni chansen ännu en gång...!
Inlägget är inte redigerat någonting (eller jo...rättat lite stavfel men inget mer än så) sen jag skrev inlägget den 4:e Maj i år, så bli inte lurade över dagarna som står i inlägget, eftersom de dagarna ligger 25 dagar bakåt i tiden.
Anyway,here it goes :

No More Blindtarm

Jepp,det är härligt att bli 20!
Man känner sig såhär lagomt vuxen då, i och med att blindtarmen ska insjukna och att man inte kan pissa något mer än några droppar.
Leve 20 säger jag bara!

Ja, med andra ord har min blindtarm kapsejsat och blivit borttagen.
I tisdags kväll började jag känna att jag hade extremt ont i magen,jag trodde dock att det berodde på all lakrits jag hade ätit under dagen så jag funderade inte så mycket mer på det (Nej, jag tål inte lakrits speciellt bra :D).
Senare under kvällen när jag skulle ta och sussa så märkte jag av att det smärtade så enormt i magen och i bröstet att det höll mig vaken,det gick inte att sova helt enkelt.
Så jag gjorde allting man kan göra under en natt : städa, kolla på tv, bada, försöka sova utan lycka etc.

För att göra en lång historia kort så drar vi fram klockan till runt 7 på onsdags morgonen (Då hade jag lyckats somna en timma och möttes av världens smärta när jag vaknade) och berättade för mor min att jag hade extremt ont i magen och bröstet.
Hon svarade med att det antagligen berodde på all laktrits jag ätit (oväntat att man skulle få det svaret...alltid samma visa :D) men sen när hon märkte att jag svimmade till i fåtöljen och var helt kallsvettig så var det väl andra bullar...
Så hon ringde ambulansen som lämpligt kom och hämtade upp mig och körde mig till sjukhuset.
Och där fick man, hör av förvåning : vänta och vänta och vänta...
Och under tiden trodde jag att jag skulle gå under, en sån otrolig smärta har jag nog inte upplevt tidigare i mitt liv.
I alla fall så fick man ligga där och fula sig ett tag, plus att man fick möta lite tanter och farbröder som skulle ta lite prover.
Till slut så kom man man upp på avdelningen,och där fick jag ligga i korridoren på grund av platsbrist :/
Efter ytterligare några timmars väntan konstaterade de att det var min blindtarm som var sjuk och att de skulle fixa tid för operation.

Jaja,vi vrider väl fram klockan till cirka 18.00 på onsdagen och äntligen skulle jag opereras.
Alright tänkte jag,äntligen,en ny upplevelse!
...Nehe.
Då hade de visst fått in ett akut kejsarsnitt som de var tvungen att ta hand om,så upp till avdelningen igen och där fick jag ligga till ca. 19.30.
Sen fick jag äntligen bli opererad,allt gick som smort och jag somnade som en stock fram tills att jag vaknade vid uppvakningen.
Alright tänkte jag,himla trött är jag nu,kör mig till avdelningen så jag får sova och åka hem imorgon.
Morgonen kommer fortare än väntat och jag känenr mig nöjd och glad förutom att jag har ont där de har opererat plus att jag känner att jag har lite ont i halsen.
Men det struntar jag i och tar mig till dropp-bilen och tar mig till toaletten,man var ju så himla kissnödig!
...WTF?!?!
Då vill visst inte herr snopp tömma blåsan utan bara hänger där i hålet och fular sig (toaletthålet alltså, så ni inte får några mystiska tankar...).
Jag försöker och försöker men ingenting händer...
Yippie!

Så jag beger mig till sängen och trycker på signalknappen.
Sköterska kommer, jag berättar att jag inte kan pissa.
De kommer tillbaka, med en slang som de kör ner i snoppen.
ARGH,det gjorde ont,men jag blev iaf. av med 5 dl piss.
Provade pissa, kom några droppar men mer än så blev det icke.
Godammit!!
Fick damp och hoppade ut genom fönstret...nästan iaf.:P

Tiden går,och sen vid 17.00 fick jag en ny slang i snoppen.
Wee igen, nu försvann 6 dl.
Sen drack jag lite och gick och pissade och äntligen fick jag flöde på pisset.
Har nog aldrig blivit så glad av att kunna pissa, satt och log mot strålen när den gick ner i toaletten.
Så jag förbereder mig för avfärd,blåsan känns relativt tom men de ville visst kolla vad jag hade kvar i blåsan efter besöket på toaletten.
Jahopp tänkte jag,gör det då.

Och den fula apparaten visar att jag har 4 dl kvar i blåsan.
Blev lite sur,antagligen tog jag och glädjedrack lite för mycket innan de använde apparaten.
Gick och pissade lite till iaf. och kom ner till 2 dl och det var visst godkänt och jag fick fara hem.
Det konstiga är ju att blåsan kändes rätt så tom,och 2 dl är ju ändå rätt så mycket.
Men det gör ju ont där de har opereratså de kan ju bero på att jag inte får ut allt heller.
Så äntligen är jag hemma efter förmodligen mina 2 värsta dagar i livet,2 långa och jobbiga dagar.
Så vad jag vill säga är : Ingenting egentligen :P
Förutom det att upplevelsen att vara 20 inte är så himla trevlig,men skönt att blindtarmten är borta.

Så nu ska man äta riktigt i 10 dagar (Inget godis:|), äntligen få borsta tänderna riktigt och duscha, raka sig etc.
It's good to be home.
Slutklämmen är väl att man lär sig uppskatta grejer som man har tagit för givet tidigare.
Så,vilka fler har opererat bort la blindtarm?

Nu såhär efter 25 dagar så har i alla fall smärtan från operationen gått bort, plus att jag kan pissa helt vanligt igen.

Jag passade också på att en bild för några minuter sedan, så man kan se hur det ser ut 25 dagar efter operationen.
Jag hade en bild tidigare som jag tog direkt efter jag hade tagit bort bandaget, men av någon anledning så verkar det som att jag har tagit bort den bilden från kameran :/
Anyway, here it goes :


81695-9
 OMG! The Cut!

Stay tuned for more!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback