Varför bär asiater munskydd?

Imorse anlände ena syrran till Arlanda efter en vistelse i Vietnam i 5 veckor, kul kul cykelhjlul att hon kom hem, mindre kul att kliva upp 03.30...

Hursomhelst har jag alltid trott att asiater går runt med munskydd har varit på grund av olika sjukdomar och nu fågelinfluensan, men så verkar inte fallet vara.
Eller nu försöker jag vilseleda er litegrann, asiater bär på munskydd av en rad olika anledningar, däribland att inte smitta folk om man är förkyld med mera, men varför jag gjorde inlägget var för följande:

Vi har det lite som mode att vara brun såhär på sommaren, asiaterna kör tvärtom-varianten och använder blekmedel (och då munskydd för att inte bli brun i ansiktet)...intressant upptäckande.

Kommentarer
Postat av: S

har alltid vetat att asiater vill ha ljusare hy(är asiat själv) men inte att dem använder blekmedel. :)

2006-06-23 @ 15:26:36
Postat av: MarreMupp

Okej :)
Själv var båda sakerna helt främmande för mig,men nu vet man varöfr i alla fall!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback