Gaming News (Ny FFXIII info bla.)

The-MagicBox rapporterar en hel drös med spelnyheter.

Mycket siffor och releasedatum, men av det viktigaste kan man se att det är ett obekräftat rykte att DS Lite kommer ersätta den vanliga DSen helt och hållet i Japan, man slutar alltså att producera vanliga DS maskiner (om nu ryktet stämmer).

Tokyo Game Show kommer äga rum den 22a till 24 September i år.
Temat ska visst vara "New Exciting; New Impression; New Era".
Återstår att se vad de nu kommer visa under showen.

Vi kan även se en full lista (inte bara de RPG som jag bloggade om igår...) på kommande titlar inklusive datum till Nintendos konsoler.
Också sen verkar Forbidden Siren 3 vara under utveckling till PS3.

Och sen har vi lite ny info på Final Fantasy XIII som jag personligen ser mycket framemot.
Informationen verkar vara tagen från det senaste numret av den japanska tidningen Gemaga magazine.
Informationen är fitt översatt av mig.

  • Spelets story verkar vara till 80% färdigt, det finns också ett antal fordon man kommer kunna köra
  • SquareEnix undersöker saken om de kan använda Ps3ans rörelsekänslighet, främst då när man ska ratta fordonen
  • I E3-trailern kan man se två gula emblem på kvinnans vänstra axel, vilket indikerar hennes rank eller sociala status
  • Den sociala statusen ska påverka konversationer med människor i de olika städerna
  • Kvinnan i trailern är inte nödvändigtvis huvudpersonen i spelet, men samtidigt säger utvecklarna att de vill ha en stark och självständig kvinna i huvudrollen

81695-21
Squalls syrra? Nej, din mamma.

Mycket intressant.
Om de är 80% klar med storyn så tycker man ju att de borde kunna fixa fram lite mer information, man får väl helt enkelt vänta och se.
Jag tillhör de som gillade Final Fantasy VIII när det begav sig, speciellt high-tech stilen, så jag ser väldigt mycket framemot Final Fantasy XIII.
Bara inte striderna blir för mycket hack'n slash så är jag nöjd.

Kommentarer
Postat av: Jean Da Man

Hahahaha "Din mamma"? xDD

2006-06-01 @ 21:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback